Werking & registratie

 
Hieronder staan de meestgestelde vragen over Werking & registratie.
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem contact op.

Hoe lang is fietstegoed geldig als je bedrag hebt overgemaakt?

Je tegoed is onbeperkt geldig. Er is geen einddatum.

Registratie lukt niet

Lukt het niet om je te registreren, geen zorgen. U kunt altijd contact maken met een van onze medewerkers door een mail te sturen naar support@yobike.zendesk.com

Hoe huur ik een YoBike?

  1. Download de YoBike applicatie van de Apple App Store, or Google Play, registreer een account en een betaalmethode.
  2. Scan de QR code op het slot van de fiets. Het slot van de fiets zal openen als het account succesvol is geactiveerd en wanneer er voldoende tegoed op staat. Klaar om te gaan!
  3. Wanneer je klaar bent met fietsen, laat de fiets dan achter op een plek waar het volgens de gemeentelijke regels mag. Zet de fiets hierna weer op slot. Dat is alles, wij zorgen voor de rest

Het minimum bedrag dat je nodig hebt op je account om en YoBike te pakken is €5,-. Zodra u de fiets opent betaalt u €1 per half uur om te fietsen. Echter, als u een jaar abonnement afsluit kunt u 4 maal daags de fiets een half uur pakken, veel goedkoper dus!
Let op: Parkeer alstublieft de fiets in een gebied dat daarvoor bedoeld is. Als u hem op een verboden plek neer zet, dit is gemarkeerd in de App, dan is dit nadelig voor andere YoBike gebruikers, ook kunnen er eventuele kosten aan verbonden zitten.

Hoe registreer ik me?

Je hebt de YoBike App nodig om jezelf te kunnen registreren. Je kan registreren door het gebruik maken van je email adres, mobiele telefoonnummer of een social media accounts, zoals Facebook. Waarom moet ik mijn telefoonnummer of email adres opgeven wanneer ik mij wil registreren? We zullen moeten weten wie een YoBike fiets van ons huurt. De fiets blijft immers eigendom van YoBike en in geval van vermissing, vandalisme of schade zullen we daarover moeten communiceren met de gebruiker.

Hoe pas ik de hoogte van het zadel aan?

  • Vind de hendel aan de onderkant van de zadelpen, waar het frame en de zadelpen elkaar ontmoeten.
  • Houd de hendel stevig vast en trek eraan, de hendel moet nu opengaan. Dit zal de zadelpen ruimte geven om nu vrij op en neer te bewegen.
  • LET OP: u kunt de zadelpen er niet geheel uithalen aangezien deze vast zit aan de binnenkant van het fietsframe.
  • Vind de gewenste hoogte door het zadel 3 centimeter boven uw heup te plaatsen.
  • Zorg dat het zadel recht naar voren wijst en sluit de hendel stevig.
  • WAARSCHUWING, zorg ervoor dat de hendel zodanig dicht zit dat die het frame aanraakt anders kan de hendel mogelijk los gaan zitten.
  • Als de hendel niet stevig vast zit kunt u de moer op de zadelpenklem tegenover de hendel aandraaien om druk toe te voegen aan de hendel.
  • Mocht de hendel druk te hoog zijn om de hendel te sluiten, vind dan de moer tegenover de zadelpenklem. Draai deze losser tot de gewenste druk is verkregen.
  • Test en check of de gewenste druk behaald is en of het zadel op de juiste hoogte goed vast staat.

Wat moet ik doen voordat ik begin met het fietsen van een YoBike? 


Verstel de hoogte van het zadel altijd naar je wens. Druk de remhendels in om te controleren of de remmen goed weerstand bieden.

Wanneer je in het donker fietst, controleer of voor en achterlicht werken.

Alvorens vertrek, check snel of er in het algeheel niks mis is met de fiets.

Indien de fiets oncomfortabel fietst, is er waarschijnlijk een defect. Wissel 
van fiets en informeer ons in de YoBike App over de defecte fiets.

Heb ik een smartphone nodig voor het registreren en gebruik maken van een YoBike?

Wat YoBike deels zo uniek maakt is onze YoBike App. U heeft dus inderdaad een smartphone nodig om u te registreren zowel als gebruik te kunnen maken van een YoBike.

Help! Ik kan geen YoBike vinden bij mij in de buurt.

Hoewel ons hardwerkende team altijd zijn uiterste best doet om ervoor te zorgen dat we altijd een fiets hebben op de locaties waar veel vraag is, is het misschien niet altijd mogelijk hier voldoende fietsen aan te bieden.

Onze App biedt een uitgebreide kaart met beschikbare fietsen. Om de dichtstbijzijnde fiets te vinden, dien je ervoor te zorgen dat je Bluetooth en GPS zijn ingeschakeld. Open de YoBike kaart in de YoBike App, de beschikbare YoBikes zijn aangegeven met het YoBike logo.

Deze website maakt gebruik van cookies

Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen en uitlezen van cookies. Wil je meer weten over deze cookies? Klik dan hieronder op meer informatie. Wil je de cookie-instellingen voor onze website wijzigen of weigeren? Klik dan op de knop 'cookie-instellingen aanpassen'.

Meer informatie over ons cookie- en privacybeleid | Akkoord